Derfor skal du hyre en blogger til din virksomhed

25 March 2021 Emilie Jacobsen

editorial

Hvis du har overvejet at have en blog på din virksomheds hjemmeside, kan det være, at du tænker, at du bare skal skrive teksterne selv. Det er jo dig, der kender din virksomhed bedst, så det giver vel mest mening, ikke? 

Ikke nødvendigvis. Det tager jo tid for dig at skrive blogteksterne. Det er tid, som du også kunne have brugt på noget andet i virksomheden. Du ender jo med en uendelig mængde arbejdsopgaver, hvis du vil udføre dem alle selv. Derfor er det vigtigt, at du uddelegerer nogle, og der kan det at skrive blogtekster altså være en af dem. 

Ofte vil det ikke tage så lang tid for en udenforstående at sætte sig ind i din virksomhed og skrive blogposts om den. Derfor kan det være et godt område for dig at uddelegerer. 

Hyr en freelanceblogger

Men skal jeg nu til at have ansat en blogger i min virksomhed? tænker du måske. Det er jo altid mere besværligt, når du skal til at ansætte nogen i virksomheden. Kan det nu også betale sig? Heldigvis behøver du ikke at ansætte en blogger, du kan nøjes med at hyre en freelanceblogger. 

Hos en bureau som Wordpens.com har de en række forskellige bloggere, som du kan vælge imellem. Du hyrer dem ind på freelancebasis, hvilket klart er den mest fleksible løsning for dig som virksomhedsejer.

Wordpens.com finder en blogger, der er vant til at skrive om det, som din virksomhed beskæftiger sig med. Hvis vedkommende bliver syg, holder ferie, eller får et andet arbejde, sørger de for, at der er en anden freelancer, der skriver dine blogposts. Dermed slipper du for en masse bøvl selv.

Selvom du har hyret en anden til at skrive dine tekster, er der ingen tekster, der bliver lagt på din hjemmeside, før du selv har godkendt dem.  

Læs mere om at hyre en person til at skrive her